با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ روستایی در قلب آسمان
زیارت عاشورا

روستای فیل بند از توابع بخش بندپی غربی شهرستان بابل در استان مازندران ایران به دلیل قرار گرفتن در بالاترین نقطه در استان گویی در دل آسمان است و بر فراز ابر ها قرار دارد به نحوی که اغلب روزها ابر ها همچون دریایی آبی و آرام تا بی کرانه ها چشم را می نوازد و خیره می کند و به همین دلیل معروف به بام مازندران است.

فیل بند از چشمه های کوچک و بزرگ متعددی بهره مند است چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی است که برای درمان درد کلیه مفید است. گفته می شود که وجود فلوئور کافی در آب چشمه های این منطقه در استخوان بندی مردمش تاثیر بسزایی گذاشته است.

تنها مسیری که به فیل بند ختم می شود، مسیر فرعی چلاو در جاده هراز است که از روستای ییلاقی سنگچال هم می گذرد . البته مسیر های مالرو و خاکی نیز در بندپی شرقی برای رسیدن به این روستا وجود دارد .

روستای فیل بند در جنوب غربی شهرستان بابل و در بخش بندپی غربی، از جنوب به روستاهای ورزنه و نشل، از جنوب شرقی به روستاهای شیخ موسی، نیراسم و پاریجان و از شمال غربی به روستای سنگ چال ختم می شود.

تبیان زنجان

تبیان زنجان



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : جمعه 30 مرداد 1394برچسب:, | 23:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |